معرفی فیس‌لیفت جگوار F-Pace با تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های جدید

جگوار نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور F-Pace را برای مدل ۲۰۲۱ با به‌روزرسانی‌های ظاهری جزئی، تغییراتی در داخل و پیشرانه‌های جدید معرفی کرده است. به‌روزرسانی‌های بیرونی این کراس‌اوور بریتانیایی از قسمت جلویی آن و با چراغ‌های تمام LED شروع می‌شود که جگوار دی‌لایت‌های آن‌ها را Double J Blade نامیده است. این چراغ‌ها که به دستیار نوربالای استاندارد مجهز شده‌اند، در طرفین جلوپنجره‌ای قرار گرفته‌اند که بزرگ‌تر از قبل شده است.

کاپوت برجسته و بازطراحی دریچه‌های هوای روی گلگیرهای جلو نیز از دیگر تغییرات بخش جلویی F-Pace مدل ۲۰۲۱ هستند. در عقب خودرو نیز تغییراتی مثل چراغ‌های جدید با گرافیک دو حبابی جگوار جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که سپر و درب صندوق هم بازطراحی شده‌اند.

تغییرات داخلی F-Pace اما بزرگ‌تر از بیرون هستند زیرا کابین خودرو با یک نمایشگر لمسی مرکزی جدید ۱۱.۴ اینچی منحنی که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro را ارائه می‌کند، کاملاً بروز شده است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال هم‌زمان دو گوشی از طریق بلوتوث را دارد. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای ۱۲.۳ اینچی HD با گرافیک پیشرفته و طرح قابل تنظیم هم قابل سفارش است.

به‌روزرسانی‌های داخلی دیگر F-Pace مدل ۲۰۲۱ نیز شامل طراحی جدید داشبورد با دریچه‌های تهویهٔ متفاوت، تزئینات آلومینیومی، انتخاب‌گر دندهٔ جدید، متریال نرم، کنسول مرکزی جدید، صندلی‌های جدید با گرم‌کن و سردکن و سیستم نورپردازی داخلی جدید می‌شود. این کراس‌اوور جگوار همچنین به سیستم فعال مقابله با سروصدای جاده و موتور مجهز شده است و از معماری الکترونیکی جگوار هم بهره می‌برد که امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.F-Pace جدید با سه پیشرانهٔ مختلف در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که در مدل S250 ارائه می‌شود و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. بالاتر از این، مدل S340 قرار دارد که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ استفاده می‌کند و به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با باطری لیتیوم یونی هم مجهز است. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

و نهایتاً آخرین مدل R-Dynamic S400 نام دارد که زیر کاپوت آن‌هم همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ هیبریدی خفیف قرار گرفته اما این موتور در اینجا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا خودرو ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. انتقال نیروی هر سه موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هر سه به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند که این سیستم به محور عقب گرایش دارد و از توانایی تغییر گشتاور بین محورها بسته به شرایط برخوردار است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن